مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 شهریور 1402 ساعت 14:452023-09-21فرهنگي

 مناظره شعری فریدون مشیری با باستانی پاریزی/ تو با  «لادا» میا در این «بلادا» ! 


به بهانه سی ام شهریور زادروز فریدون مشیری مناظره شاعرانه او با استاد فقید تاریخ - باستانی پاریزی- را که با زبان طنز و بسیار شیرین انجام شده به نقل از کتاب «مار در بتکده» نقل می کنیم.

-  مناظره شعری فریدون مشیری با باستانی پاریزی/ تو با   لادا میا در این بلادا !  به بهانه سی ام شهریور زادروز فریدون مشیری مناظره شاعرانه او با استاد فقید تاریخ - باستانی پاریزی- را که با زبان طنز و بسیار شیرین انجام شده به نقل از کتاب مار در بتکده نقل می کنیم.

یادآوری رضا شاه ملکی ( تاریخ پژوه) تصویر عمومی از دکتر باستانی پاریزی را هم کامل می کند تا بدانیم در شعر هم دستی داشته و اصطلاحا در مقابل شاعر نوپرداز و شیرین سخنی چون فریدون مشیری کم نیاورده است!                      عصر ایران- سی ام زادروز فریدون مشیری شاعر محبوب معاصر است و آقای دکتر رضا شاه ملکی مدرس تاریخ و تاریخ پژوه به این بهانه مناظره شعری شیرین و طنازانه ای که میان استاد فقید تاریخ - محمد ابراهیم باستانی پاریزی و فریدون مشیری - انجام شده را برای مخاطبان عصر ایران روایت کرده است:به   این مناظره در کتاب مار در بتکده اثر شادروان باستانی پاریزی آمده .

حاوی اشاراتی  ظریف و نکته سنجانه است و پر از کاربرد صناعات ادبی مانند تلمیح و تناسب و واج آرایی و مراعات نظیر و.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

 مناظره شعری فریدون مشیری با باستانی پاریزی/ تو با  «لادا» میا در این «بلادا» ! 

 مناظره شعری فریدون مشیری با باستانی پاریزی/ تو با  «لادا» میا در این «بلادا» !